Tarikan pelancong di Malaysia mesti dikunjungi

Malaysia merupakan sebuah negara yang masih jiran-jiran dengan Indonesia. Sebab itu sebahagian daripada masyarakat kita yang ingin keluar negara memilih Malaysia dan Singapura. Pengangkutan kos seperti tambang kapal terbang adalah masih boleh diakses serta Pelancongan Malaysia adalah cukup menarik untuk dilawati.

Selepas mengelilingi tempat-tempat menarik di Indonesia seperti Yogyakarta, pelancongan di Malang, Solo, Semarang, Makassar, Bandung dan lain-lain tempat-tempat menarik di Indonesia, kami cuba mengulas mengenai tarikan-tarikan yang jiran oleh kita iaitu Malaysia. Hanya kerana dengan lawatan Singapura, sebuah negara yang masih bersekutu dengan Indonesia mempunyai tarikan moden dan alam semula jadi. Sini Malaysia tarikan sering disebut dan dikenali.
 
Menara Berkembar Petronas (Menara Petronas)
Menara Berkembar Petronas
Menara yang mempunyai dua ini bangunan adalah ikon Pelancongan Malaysia. Sering dirujuk sebagai Menara Berkembar Petronas bagi dua Menara Kembar. Menara juga telah memasuki senarai bangunan tertinggi di dunia. Kita boleh mengambil gambar-gambar ria dengan latar belakang petronas towers. 

Menara Kuala Lumpur (Menara Kuala Lumpur)
Menara Kuala Lumpur
Jika Petronas sebagai lambang Menara Kuala Lumpur Malaysia, kemudian menjadi ikon pelancongan di Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia ini. meter 421 tersebut dan kita juga boleh membuat objek untuk gambar. Di bahagian atas menara yang anda boleh melihat landskap yang wujud di Kuala Lumpur.

Genting Highlands
Genting Highlands
Terdapat tempat-tempat pelancongan di Highlands Malaysia iaitu kira-kira 2000 m di atas paras laut. Dan biasanya orang merujuk kepadanya sebagai Malaysia Las Vegasnya kerana terdapat beberapa tempat di jdui tetapi hanya dibenarkan bagi pelancong dari luar Malaysia.

Kuil Lek Lok Si di Pulau Pinang

Kuil Lek Lok Si di Pulau Pinang
 Tempat Suci agama Buddha, ia menjadi tarikan yang popular di Pulau Pinang. Pada masa perayaan tahun baru Cina, ia akan menjadi lebih indah kerana ia akan diterangi bekas lampu yang menyala dan menjadikan suasana yang lebih cantik.

Legoland Malaysia
 
Legoland Malaysia
Taman pelancongan Legoland Malaysia baru-baru ini dibuka pada tahun 2013 dan menjadi permainan air yang terbesar di Asia Tenggara. Dengan lebih daripada 20 menaiki pengangkutan air, Lego model 70 dan 3 juta liter air, dan dengan keluasan 300,000 meter persegi menjadi sebuah taman air Legoland di dunia.

Selain daripada tempat-tempat menarik di atas, tempat-tempat di Malaysia yang tidak kurang menarik juga
  • Batu Gua di Bukit Batu Kapur Selangor adalah mempunyai satu siri gua dan Kuil-Kuil Gua dalam Daerah Gombak
  • Masjid Kristal (Masjid adalah unik kerana ia diperbuat daripada Kristal, kaca dan keluli)
  • Dataran Merdeka, Kuala Lumpur
  • Masjid Putra
  • Gunung Kinabalu
  • Bukit Bendera
  • Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
  • Masjid Jamek
  • Menara KOMTAR Komtar kompleks – bangunan tertinggi di Pulau Pinang dan keenam terbesar di Malaysia terletak di pusat bandar George Town.
  • Taman Negara Gunung Mulu
  • Taman Negara Niah
  • Masjid Negara Malaysia
  • Jalan Bukit Bintang membeli-belah berdekatan dan hiburan – Kuala Lumpur
  • Sunway Lagoon – Taman tema di Petailing Jaya yang bersepadu.
Sedikit maklumat tentang pelancongan di Malaysia yang sering dilawati dan menarik pelancong kedua-dua dari dalam negara dan luar negara. Mudah-mudahan berguna!

Related Posts:

0 Response to "Tarikan pelancong di Malaysia mesti dikunjungi"

Post a Comment